Hoe ga ik te werk?

 

Als u uw hond in het salon binnen brengt, kijk ik eerst naar de vachtstructuur.

In samenspraak met het baasje wordt bepaald welke verzorging uw hond nodig heeft.

Elke behandeling omvat nagels knippen, oorverzorging, voetjes bijwerken, wassen, drogen,  knippen, trimmen en scheren zoals overeengekomen met de klant en rekening houdend met de rasstandaard.

Ik gebruik enkel de beste shampoos en verzorgingsproducten die specifiek voor de hond ontworpen zijn.  

Indien u de hond enkel wil laten wassen of borstelen kan dit uiteraard ook.

Ik vind het heel belangrijk dat uw hond zich goed voelt bij me en neem daarom mijn tijd voor elke hond.

Speciaal voor puppy's heb ik puppygewenning; dit is het beste als uw pup tussen 3 en 5 maanden oud is.

De omgeving, de tafel, het bad, de geluiden van een droger, tondeuse en een schaar zijn voor de pup ook nieuwe geluiden en zo leren ze dit op jonge leeftijd ook kennen.

Deze eerste beurt is gratis en bevat: wennen aan de vreemde geluiden, nageltjes knippen en oortjes nakijken. 

Elke hond is welkom: groot, klein, jong, oud, rashond, kruising,....

Of u een rashond heeft of niet, gladharig, langharig of ruwharig, elke vacht vraagt om enige verzorging.

Hebt u problemen met de vachtverzorging van uw hond dan geef ik u graag uitleg en tips om uw hond thuis dagelijks goed te onderhouden. Meestal wachten mensen te lang om hun hond naar het kapsalon te brengen, waardoor de vacht meestal in de klit zit, omdat die niet bevorderlijk is voor de huid van de hond is het aan te raden om tijdig een afspraak te maken. 

 

 

          Enkele tips:

  • Breng de hond nooit met een volle maag naar het salon.

  • Laat uw hond goed uit, voordat u de hond naar het trimsalon brengt.

  • Breng uw hond aan de leiband.

  • Indien uw hond loops is, een medische afwijking of een besmettelijke aandoening heeft, wil ik dat graag van u op voorhand vernemen zodat ik hier indien nodig rekening mee kan houden.
  • Breng bij uw eerste bezoek het boekje (dierenarts) van uw hond mee. Zodat ik de gegevens kan overbrengen op uw klantenfiche.
  • Als u een afspraak niet kan nakomen, gelieve mij dan ten laatste 24u op voorhand te verwittigen. (Zie algemene voorwaarden)

  • Indien u niet tevreden bent vertel het mij - bent u wel tevreden vertel het anderen!

 

Hebt u nog vragen aarzel dan niet om me te contacteren.